Úkoly od 01.03. - 05.03.2021


Dítě a jeho tělo (oblast biologická)

Podoblast:

Fyzický rozvoj a pohybová koordinace

  • Jemná motorika, koordinace ruky a oka
  • Sebeobsluha
  • Zdraví, bezpečí

Fyzický rozvoj a pohybová koordinace

Úkoly:

Jdi s mamkou či tátou na procházku po delší dobu (10 minut a více) a vše, co kolem sebe uvidíš, vytleskej. Pokud budou kaluže, skákejte přes ... a i do nich J, choďte po obrubníku, zdolejte pařezy v lese...J

S rodiči či sourozencem si házej a chytej míč a při tom říkej, co tě napadá k jarnímu období (sněženky, kočičky, ...)

Jemná motorika, koordinace ruky a oka

Tužku držet správně, tj. dvěma prsty, třetí podložený s uvolněným zápěstím

Pracovní list : ZDE


Dítě a ten druhý

Podoblast:

Seznamování se s pravidly chování ve vztahu k druhému; umět říci ne.

Rozvoj interaktivních a komunikativních verbálních i neverbálních dovedností.

Úkoly:

zahraj si s rodiči nebo sourozencem jakoukoliv společenskou hru

popros rodiče nebo staršího sourozence, ať ti přečte pohádku o Krtkovi a myšce, nebo je požádej, aby ti to pustili na Televizi Seznam.cz - potom si spolu povídejte o tom, o čem příběh byl, a čím zvířátka pomohla Myšce.

Pracovní list : ZDE vymaluj obrázek, který je správný a proč? 


Dítě a jeho psychika

Úkoly:

Hledejte doma (i venku) předměty, které mají tvar kruhu, čtverce, trojúhelníku a obdélníku. Můžete si zapisovat, kolik jste jednotlivých tvarů našli, a následně porovnat, který tvar se ve vašem okolí objevuje nejvíce/nejméně.

Říkejte dítěti postupně následující slova: bouda, cesta, datel, jelen, kotel, lampa, miska, nos, opice, pes (můžete i vymýšlet další). Úkolem dítěte je určit první hlásku (písmeno) ve slově. Pokud dítě nedokáže hlásku určit při normální výslovnosti, pak výslovnost prvního písmene přehánějte. Poté se dítěte zeptejte, jestli ví, jaká slova začínají na písmena m, p, s, t, k...
Pracovní list : ZDE


Dítě a společnost

Úkoly:

Téma: Zaměstnání

1, Seznam se s různými typy zaměstnání (příloha číslo 1) ZDE

Pracovní list - přiřaď správně (příloha číslo 2) ZDE

2, Pomáhej mamince v kuchyni

Nakresli obrázek jak pomáháš mamince v kuchyni.

3. Vyrob papírové srdce a polep ho čímkoliv.


Dítě a svět

Cíle: 

  • poučení o možných nebezpečných situacích, práce s ostrými předměty a bezpečnost při práci s nimi - ostrý nůž, vidlička
  • poznávání plodů živé přírody, otázky a odpovědi, objevování souvislostí
  • veselé tvoření s přírodninami

Posílení dětské imunity - ovoce a zelenina

Jak posilovat dětskou imunitu? Máme mnoho způsobů jak posílit dětskou imunitu. Kromě dostatečného spánku, pravidelného mytí rukou, otužování, pravidelného větrání a zařazení pohybu je velice důležité zařadit do jídelníčku více ovoce a zeleniny. Že vaše děti zeleninu a ovoce nejí? Zkuste jim ho nabídnout zábavnou formou :-).

Za 1. Nechejte děti, ať samy najdou ovoce a zeleninu, kterou máte doma. Správně rozliší a určí, o jaký druh se jedná. Můžete si společně povídat o tom, jak moc je pro naše tělo ovoce a zelenina důležitá, odkud pochází, kde roste, jak se pěstuje, jaký má tvar, barvu a vůni.

Za 2. Ovoce a zeleninu společně omyjte a nakrájejte. Dítěti zavažte oči šátkem a než mu ho vložíte do úst, nechejte ho k němu přivonět. Spočítejte kolik druhů ovoce a zeleniny dítě poznalo, co mu nejvíce chutnalo a co mu naopak nechutnalo. Bude vědět proč?

Za 3. Ze zbytků si vyrobte razítka. Hezky vypadají třeba razítka z čínského zelí, citronu nebo jablíček. Tisknout lze na cokoliv, na papír, látku, zavařovací sklenici, nebo si můžete ozdobit papírovou krabičku na vaše poklady... fantazii se meze nekladou. Tip pro malé výtvarníky: Pokud na razítka použijete akrylové barvy, věřte, že po zaschnutí drží opravdu na všem ;-).


Lidské tělo - oko

Tak co děti, jak dopadl váš pokus s ovocem a zeleninou? Bylo pro vás lehké určit, o jaký druh se jedná, nebo vám něco dělalo problém? Věřte, že ztráta zraku mohla být příčinou toho, že jste všechno neuhádly. Pomocí očí získáváme až 80% informací o okolním světě a pokud člověk přestane vidět, sníží se mu tak rozpoznávací schopnosti. Takže pokud chci něčemu porozumět, nebo něco poznat, je potřeba na onu věc taky vidět. Proto je třeba si neustále uvědomovat jak moc je pro nás zrak důležitý. O svůj zrak můžeme pečovat tím, že se dlouho nebudeme dívat na nejrůznější obrazovky jako TV, notebook, mobilní telefon, tablet či jiné zařízení, které nás nutí se na ně dívat zblízka. Naopak se věnujeme dlouhodobému pobytu venku (min. 2 hodiny) na denním světle a trénujeme tak oční svaly. Důležité je střídání pohledu do dálky a na blízko. Pro správný rozvoj zraku a celého nervového systému je důležité, aby malé děti měly co nejvíce různých podnětů ze svého okolí a práce a hra se všemi elektronickými zařízeními byla minimalizována.

Jak moc znáš své oči? Víš, jakou barvu očí máš? Podívej se do zrcadla a své oči si pozorně prohlédni. Pokud by sis nevěděl rady, tak popros maminku nebo tatínka ať ti poradí. Tvým úkolem bude nakreslit svoje oko. Použít můžeš jakékoliv barvičky. Obrázky si pak společně prohlédneme a zhodnotíme, jak moc ses trefil do své barvy.

Něco pro inspiraci:

Tip: Hra pro celou rodinu - vyber si spoluhráče a sedněte si naproti sobě. Dívejte se do očí a snažte se u toho nemluvit. Kdo z vás se vydrží nejdéle dívat tomu druhému do očí, aniž by se pohnul nebo pousmál, ten vyhrál :-).


Pozorování přírody - první poslové jara

Děti, všimly jste si při svých toulkách, jak se příroda pomalu po zimě probouzí k životu? Já jsem si třeba všimla toho, že se pomalu prodlužuje den, a že se sluníčko na nás více usmívá. A čeho jste si všimly vy, děti? Své odpovědi prosím zaznamenejte do pracovního listu, který si můžete vytisknout ZDE Na pozorování máte celé tři týdny a to od 1.3. do 21.3. Poté se na vaše záznamy společně podíváme. Pokud by někdo vypozoroval i jinou změnu v přírodě, než která je v pracovním listu uvedena, může ji na druhou stranu zaznamenat