Úkoly od 6.4. - 9.4.2021


Dítě a jeho tělo

Co dělají naše ruce?

Cíl: rozvíjet schopnost naslouchat svému tělu a nenechat se rozptylovat okolím. Uvolnit prsty před činnostmi vyžadujícími dobrou motoriku (kreslení, manuální práce)
Cvičení můžete zařadit také tehdy, když jsou děti moc hlučné nebo když chcete upoutat jejich pozornost.

Cvičení: Začněte říkankou

Co dělá má ruka?

Klepe klepe ťuk ťuk ťuk

Pravou rukou klepejte na hřbet levé ruky

Škrábe škrábe grr grr grr

Pravá ruka škrábe hřbet levé ruky

Štípě štípe štíp štíp štíp

Štípejte se do kůže na hřbetě levé ruky

Lechtá lechtá chi chi chi

Lechtejte se na levé dlani

Hladí hladí ách ách ách

Hlaďte si jemně levou ruku

Poté ruce vyměňte.

  • Podobně můžete zkusit proklepávat čelo a tváře, poklepávat na zavřenou a otevřenou pusu, konečky prstů ťukat na tváře a uši.

  • Natáhněte jednu ruku před sebe, s dlaní dolů. Poklepávejte na ni druhou rukou - začněte u ramene a pokračujte až po hřbet dlaně. Otočte dlaň vzhůru a poklepávejte na ruku od dlaně až k rameni.

Hra - Má ruka zdraví tvé koleno

Popis hry: Všichni sedí v kruhu. Jeden vstane a přistoupí k jinému hráči, osloví ho a řekne: " Má ruka zdraví tvé koleno". A současně řečené provede. Oslovený vstane (první hráč si sedne na jeho místo), jde k někomu jinému a s odpovídajícím pohybem řekne: " Mé koleno zdraví tvůj loket". Další pozdrav by mohl znít: "Můj loket zdraví tvé rameno"... atd. Při této hře platí následující pravidlo: Žádná část těla se nesmí uvést dvakrát.

Nezapomeňte pro rozvoj jemné motoriky jsou výborné domácí práce 🙂

Jako je mytí nádobí, vypracování a válení těsta, strouhání, loupání, řezání a krájení, ždímání a utírání stolu, vymačkávání šťávy z citrusů, a i úklid hraček.... 🙂



Dítě a jeho psychika

Víte, co je BIOGRAF? Rodiče určitě budou vědět a rádi si s Vámi popovídají ...... No jasně-kino, film, televize, videozáznam, to všechno dnes díky biografu používáme. První filmy ale byly bez zvuku. Můžete si to vyzkoušet. Ukažte pantomimu (předvádění beze slov) a rodina může hádat, co to předvádíte (ze zkušenosti si ale vždy určete oblast-např. povolání, zvíře, denní činnost ). A vystřídejte se. Je dobré, když pracujete, učíte se nebo sportujete, ale důležité pro naše zdraví, ale i pro dobrou náladu, je odpočívat. Tento úkol se Vám bude líbit . My si doma hrajeme na domácí kino. Uděláme popcorn, výjimečně koupíme a pijeme Coca-colu, vybereme si film nebo pohádku, zatáhneme závěsy a společně si užíváme kino, hezky v teple doma. Zkusíte to? Děj příběhu ale musí dávat smysl, aby se nám líbil. Vaším úkolem je srovnat správně obrázky a pak příběh vyprávět.

V pracovním listě najdi, které auto dojede první do cíle. Můžeš si zopakovat základní a řadové číslovky.

Pracovní list: ZDE



Dítě a svět

Velikonoční pondělí

Dnes je Velikonoční pondělí, a to je den, kdy se chodí "hodovat", a kdy chlapci vyplácí děvčata, aby zůstala dlouho mladá, krásná a zdravá.

1. Úkol

Děti, znáte tuhle novou velikonoční hodovačku? Naučte se ji a běžte s ní k mamince hodovat. (Můžete použít i jinou velikonoční básničku.) Kluci, nezapomeňte vyšlehat maminku!

Poté namalujte obrázek, jak to vypadalo, když jste hodovaly.

Chlubilo se vejce jedno,

že prý všechnu moudrost snědlo.

Chlubilo se ještě chvíli,

pak ho v hrnci uvařili.

Natřeli ho na červeno,

budiž jaro oslaveno.

Hodovníkům ho pak dali,

radostí si zavýskali.


Přílet ptáků na jaře

Děti, zvířátka se nám probouzí ze zimního spánku a ptáci, kteří na zimu odlétají do teplých krajin se k nám zase pomalu vrací. Mezi tyto ptáky například patří husa velká, špaček obecný, čáp bílý a černý nebo také vlaštovka obecná. (Prohlédněte si a popište obrázky ptáků společně s rodiči.)


Čáp černý

Čáp bílý

Husa velká

Vlaštovka obecná

Špaček obecný

2. Úkol

Vezměte šátek do ruky a jděte se s rodiči projít do lesa. Najděte mezi stromy pařez a posaďte se na něj. Poté poproste maminku nebo tatínka, aby vám zavázali oči šátkem a poslouchejte okolní přírodní zvuky. Zkuste popsat vše, co slyšíte. (šum stromů, bzukot hmyzu, zpěv ptáků...)

3. Úkol

Váš poslední úkol je pozorování oblohy. Každý den se občas podívejte na nebe, jestli na něm neuvidíte první vlaštovku.

Poté zkuste pomoct ztracené vlaštovce najít správnou cestu ke svému hnízdu.

Pracovní list: ZDE

Vlaštovka obecná

Je to zpěvný pták (pusťte si vlaštovčí štěbetání)

https://www.youtube.com/watch?v=vnbmXuJ3aLI

Živí se hmyzem, který loví za letu. (např. mouchy)

Svá hnízda si staví pomocí hlíny, slin a trávy (slámy)

V září a říjnu odlétají do teplých krajin (do jižní Afriky)

V dubnu se zase vrací zpět.


Dítě a ten druhý


Úkol 1 :


Spoj představitele každého povolání s obrázkem, který se k němu hodí.
Popiš, o jaké povolání jde a jak s ním daný předmět souvisí.

Pracovní list: ZDE

Pro rodiče: procvičujeme povolání, logické souvislosti - zná vaše dítě
Povolání a povolání dalších příbuzných? Ví, čím se v práci zabýváte?

Úkol 2 :

Spoj lidi na obrázcích čarou od nejmladšího k nejstaršímu.
* procvičujeme logické myšlení

Pracovní list: ZDE


Úkol 3 :

Je jaro, často prší a louka na obrázku potřebuje déšť. Pořádný, dokresli ho podle vzoru.

Pracovní list: ZDE


Dítě a společnost


Pracovní list: ZDE


Grafomotorika - nezapomeň na rozcvičení celé paže a správný sed i úchop tužky.

Jestlipak víš, kudy vede cesta k nejbližšímu rybníku? Pokud ano, zkus tam maminku s tatínkem dovést, když si nebudeš vědět rady, určitě ti napoví. Když budeš u rybníka a zkusíš se pořádně zaposlouchat a pozorovat, uvidíš toho určitě spoustu zajímavého. Můžeš si spolu s pozorováním procvičovat i písmenka. Dospělý ti řekne písmenko a ty budeš očima hledat věci, které na něj začínají.

Potom to můžete zase obrátit, mamka s taťkou ti budou říkat slovo a ty počáteční/poslední písmeno. (Např. uvidím strom- začíná na písmeno S a končí na M).

Až budeš zpátky doma, namaluj rybník, který si viděl/a. Na jednu půlku rybníku namaluj věci co tam patří- zvířátka, rostliny.. a na tu druhou zase naopak co k rybníku a do přírody nepatří- láhve, plechovky, obaly apod.
Hodně štěstí v plnění úkolů a budeme se těšit na tvůj namalovaný rybníček.